Spor Hangi Zamanlarda Yapılmalı

uykumvar

Azimli üye
Tam Üye
Kayıt tarihi
24 Mart 2021
Mesaj
231
Egzersiz yapmak için mükemmel zamanı bulmak her zaman kolay değildir. Çoğu spor yapan kişi, gerçekten bu anı seçme lüksüne sahip değildir, bunun yerine aile, iş ve eğlence arasındaki yoğun programlarına uygunluklarına göre bunu yaparlar. Bununla birlikte, tüm anlar bir spor yapmak için elverişli değildir ve başlamadan önce bilmeniz gereken birkaç ipucu var...

Öncelikle, vücudunuzun yaşam tarzınıza göre her gün ona dayattığınız döngülere katlandığını bilmelisiniz. Vücudu çok fazla rahatsız etmemek ve böylece egzersiz sırasında performansını en üst düzeye çıkarmak için spor aktivitelerinizi bu detaylara göre ayarlamalısınız.

egzersiz ve spor-icin-uygun-zaman.jpg

Yani, anlayacağınız, spor yapmak için en iyi zaman her birinize bağlıdır çünkü hepinizin farklı yaşam ritimleri vardır. Bu nedenle, vücudunuzun daha fazla egzersiz yapabildiği belirli bir zaman olduğunu düşünmek yanıltıcı olur. Bununla birlikte, hedeflerinize bağlı olarak, spor pratiğinizi optimize etmek için takip etmeniz gereken bazı ipuçları vardır. Bu konudaki görüşler çok farklıdır, bu yüzden burada en yaygın olanlar listelendi.

Takip Edilecek Bazı Tavsiyeler


Motivasyonlarınıza bağlı olarak, bir spor yapmak için en iyi zamanlar biraz farklıdır. Öncelikle vücut ısısının günün saatlerine göre değiştiği unutulmamalıdır. Sabah uyanmadan bir ile üç saat önce en düşük sıcaklığındadır ve öğleden sonra en yüksek sıcaklığıyla öğleden sonra 17.00 civarındadır. Vücut ısısı ne kadar yüksekse fiziksel performansınızın o kadar iyi olduğu bilinmelidir. Bu şekilde, eğitim için en uygun zaman öğleden sonra olarak kabul edilebilir.

Ancak amacınız kilo vermekse en az bir bardak limonlu su içtikten sonra sabahları aç karnına egzersiz yapmak en iyisidir. Bu, antrenmanınızın başlangıcından itibaren yağ yakmanıza yardımcı olacaktır. Bu koşullar altında 30 ile 45 dakikadan fazla egzersiz yapmamak daha iyidir.

Günün spor yapmanın tavsiye edilmediği zamanlar da vardır. Örneğin, birkaç saattir açsanız egzersiz yapmaktan kaçınmalısınız. Bu durumda egzersizden önce hızlı karbonhidrat yiyebilirsiniz. Ayrıca çok fazla enerji kullandığı için sindirim sırasında fiziksel aktiviteden kaçınılmalıdır. Bununla birlikte, tam sindirim yaklaşık 15 saat sürer, bu nedenle bu kadar uzun süre beklememelisiniz, öğünler ile eğitim arasında iki ile üç saat beklemelisiniz.

Son olarak, uyumakta güçlük çekiyorsanız, vücut ısısı eğrinizi tersine çevirebileceğiniz için saat 19:00'dan sonra çok fazla efor sarf etmemeniz önerilir.

Bedeninizi Dinleyin


Açıkçası, bu ipuçlarına dikkat edilmelidir, ancak bir spor yapmak için en iyi zamanı belirlemek için zihninizin de sporunu yapmış olması gerekir. Zihnin ihmal edildiği vücut spordan verim alamaz. Önce sağlığınızı düşünün. Unutmayın, sizi zinde tutacak ve amaçlarınıza ulaştıracak olan devamlılıktır. Her gün aksatmadan yapılan az bir spor en iyisidir.

Bilinmesi gerekir ki en iyi spor; fiziksel ve zihinsel birlikteliğin yapıldığı spordur. İkisi arkadaşça yaparsa sporu, ruhunuz o zaman iyi hisseder ve size de hissettirir.
 
Top