• Dipsiz Forum'a sadece 3 saniyede kayıt olarak, eğitim, sağlık, edebiyat, müzik ve sosyal bilimler konularında binlerce yeni ve güncel içeriğe reklamsız olarak anında ulaşabilir, yeniliklerden anında haberdar olabilirsiniz. Haydi, şimdi kayıt ol!

Patates Sağlıklı mı?

  • Yönetici
patates-lines.jpg

Patates en sevilen yiyeceklerden biridir ve tadını çıkarmanın sayısız yolu vardır. Ama sağlıklı olup olmadıklarını merak ediyor olabilirsiniz. Patatesler bazen nişasta bombaları oldukları için kötü bir üne sahiptirler, ancak aslında sizin için inanılmaz derecede iyidirler. İşte patatesin sağlığa faydaları hakkında bir bilgi ve aynı zamanda sebzeyi besin değerini en üst düzeye çıkarmak için hazırlamanın en iyi yolları.

Patates besin açısından zengindir

Kabuklu orta boy pişmiş bir Russet patatesi 129 kalori, 4.6 gram protein, yağsız ve yaklaşık 4 gram lif ile 37 gram karbonhidrat içerir. Sebze ayrıca, bağışıklık destekleyici C vitamini için günlük değerin %30'undan fazlası dahil olmak üzere besinlerle yüklüdür. Ayrıca, potasyum için günlük hedefin yaklaşık üçte birine sahiptir. sağlıklı kan basıncının yanı sıra. Patates ayrıca B vitaminleri, K vitamini, demir, magnezyum, çinko, bakır ve manganez sağlar. Spudlar ayrıca patatesin hem kabuğunda hem de etinde bulunan fenoller, karotenoidler, flavonoidler ve antosiyanin bileşikleri dahil olmak üzere antioksidanlar açısından zengindir.

Ama gerçekten, her çeşit patates, özellikle kabuklu olarak tüketildiğinde sağlıklıdır. Vücudunuzu daha geniş bir antioksidan yelpazesine maruz bırakmak için, her pigment farklı koruyucu bileşiklerle ilişkili olduğundan, tüm renklerden patatesleri ekleyin.

Patates egzersiz performansını destekler

Patateslerin sağladığı karbonhidratlar ve besinler, onları egzersizden önce veya egzersiz sırasında mükemmel bir yakıt kaynağı yapar. Journal of Applied Physiology'de yayınlanan küçük bir 2019 araştırması, uzun süreli döngü sırasında patates püresi ile ticari bir karbonhidrat jelinin etkisini inceledi. Araştırmacılar, her iki yiyeceğin de eşit performans sonuçlarıyla sonuçlandığını buldu. Antrenmanınızı güçlendirmek için tam bir yiyecek seçeneği arıyorsanız, ter seansınızdan yaklaşık 30 dakika önce bir avuç parmak patates veya küçük ila orta boy fırınlanmış patatesleri kemirmeyi düşünün.

Patates kilo kontrolüne yardımcı olabilir

Patates, liflerine ek olarak, vücudun yağ yakma fırınını doğal olarak artırdığı gösterilen benzersiz bir karbonhidrat türü olan dirençli nişasta da sağlar. Lif gibi, dirençli nişastayı sindiremez veya ememezsiniz ve kalın bağırsağa ulaştığında fermente olur, bu da vücudun yağ yakmasını tetikler. Pişmiş, soğutulmuş patatesler doğal olarak daha dirençli nişasta oluşturur, bu nedenle içeriği artırmak için, dalmadan önce patateslerinizin oda sıcaklığına soğumasını sağlayın. Ayrıca, artık, soğutulmuş patatesleri bahçe salatalarına ekleyebilir veya hardallı patates salatasına dönüştürebilirsiniz. Sirke.

Yağ yakmaya dirençli nişastaya ek olarak, patatesler kilo kontrolü ile bağlantılı başka bir fayda sağlayabilir. Araştırmalar, patateslerin makarna ve pirinç gibi diğer nişastalı karbonhidratlardan daha doyurucu olma eğiliminde olduğunu gösteriyor. Bir çalışmada, porsiyon boyutunda herhangi bir sınırlama olmamasına rağmen, bir öğünün parçası olarak patates tüketildiğinde gönüllüler daha az kalori yediler. Buna ek olarak, patates yiyiciler günün ilerleyen saatlerinde daha fazla kalori yiyerek telafi etmediler.

Patates kan şekerini olumsuz etkilemez

2020'de Clinical Nutrition dergisinde yayınlanan araştırma, tip 2 diyabetli kişilerde karışık bir akşam yemeğinin bir parçası olarak patates ve pilavın yemek sonrası ve gece boyunca kan şekeri regülasyonu üzerindeki etkisini inceledi. Patatesler kaynatılır, kavrulur veya kaynatılır ve soğutulur. Her öğün %50 karbonhidrat, %30 yağ ve %20 protein içeriyordu. Gönüllülerden önce, hemen sonra ve ardından birkaç saat boyunca her 30 dakikada bir kan örnekleri alındı. Katılımcılar ayrıca uyku sırasında glikoz seviyelerini değerlendirmenin bir yolu olarak sürekli bir glikoz monitörü taktı. Çalışma, patates ve pirinç arasında veya patates hazırlığı arasında önemli bir fark bulamadı. Araştırmacılar, dengeli bir öğünün parçası olarak tüketildiğinde patateslerin diyabetli kişiler için uygun olduğu ve kan şekeri regülasyonunu bozmadığı sonucuna vardı.

Patateslerinizi nasıl pişirdiğiniz önemlidir

Patates de dahil olmak üzere herhangi bir şeyi kızartmanın en besleyici pişirme yöntemi olmadığını söylemeye gerek yok herhalde. Ama bunun ötesinde, beslenme açısından, patateslerinizi kaynatmanın mı yoksa fırında pişirmenin mi en iyisi olduğunu merak ediyor olabilirsiniz. 2020 yılında yapılan bir araştırma, pişirme yöntemlerinin patates nişastası, C vitamini, mineraller ve antioksidanların içeriği üzerindeki etkisini inceledi. Genel olarak, araştırmacılar, kaynatma veya buharda pişirme dahil olmak üzere "ıslak" yöntemlerle karşılaştırıldığında, mikrodalgada veya ızgara gibi "kuru" yöntemlerle pişirilen patateslerde besin maddelerinin daha yüksek tutulduğunu buldular. Ayrıca patatesler kaynatıldığında kabuğunu açık bırakmak minerallerin suya sızmasını önlediğinden daha fazla besin maddesini korur. Çalışma ayrıca patatesleri pişirdikten sonra soğutmanın dirençli nişasta içeriğini artırdığını doğruladı.

Patatesin tadını çıkarmanın besleyici yolları

Patates inanılmaz derecede çok yönlüdür. Yumurta veya nohutla yapılan bir sebze karışımının parçası olarak kahvaltıda tadını çıkarın ya da pişmiş bir frittata için dilimleyin. Her çeşit pişmiş, soğutulmuş patatesi (parmaklı, kırmızı tenli, mor etli ve tatlı patates) salatalara veya garnitür veya antrenman öncesi atıştırmalık olarak ekleyin. Akşam yemeğinde fırınlanmış patatesleri fırında kavrulmuş veya sotelenmiş sebzeler ve yağsız protein ile doldurun veya sebzeli biber, çorba, veya güveç. Patatesleri smoothie, patates enerji topları ve patatesli kek ve çikolatalı trüf gibi tatlılar gibi tatlı tariflere bile dahil edebilirsiniz. Kısacası, patatesler besin açısından zengin, doğal olarak glütensiz bir enerji kaynağıdır, potansiyel sağlık ve performans faydaları ile tam gıda karbonhidratlarını doyurur. Onların tadını çıkarın ve bu konuda iyi hissedin.

Cynthia Sass, MPH, RD, Health'in katkıda bulunan beslenme editörü, New York Times'ın en çok satan yazarı ve beş profesyonel spor takımına danışmanlık yapmış bir özel muayenehane performans beslenme uzmanıdır.
 

Candan

Doğa Sevdalısı
Tam Üye
16 Mayıs 2021
420
1.153
Tabiatın Ortası
Patesin başlı başına yemekleri yapılabilindiği gibi, et yemeklerinin yanına garnitür olarak konulduğu için, ev hanımlarının kurtarıcısıdır. Lâkin, bunun da azı karar, çoğu zarar. Ayrıca, insanın her hangi bir tarafına fayda sağlarken, fazla tüketmekten dolayı, başka bir organa, bir sebepten dolayı zararlı olabiliyor. Şu an aklıma gelen bir tanesi; kanında kalium (potasyum) fazlalığı olan birine zarar verebiliyor.
Bundan iki ay öncesi bana yasaktı meselâ :)
 
Top