• Dipsiz Forum'a sadece 3 saniyede kayıt olarak, eğitim, sağlık, edebiyat, müzik ve sosyal bilimler konularında binlerce yeni ve güncel içeriğe reklamsız olarak anında ulaşabilir, yeniliklerden anında haberdar olabilirsiniz. Haydi, şimdi kayıt ol!

Omega-3 Takviyesinin Beyin Sağlığını Desteklediği Bulundu

Yakida

From bay
Yönetici
Omega-3-Oil-Suplements-.jpg
Omega-3 takviyesinin koroner kalp hastalığı olan hastalarda beyin sağlığını desteklediği bulundu

Koroner kalp hastalığı, Amerika Birleşik Devletleri'nde en yaygın kalp hastalığı şeklidir. Kalbe kan sağlayan koroner arterlerin duvarlarında plak biriktiğinde oluşur. Plak birikmesi beyne giden kan akışını azalttığından, birçok araştırmacı koroner kalp hastalığını bunama için bir risk faktörü olarak görmektedir.

Bu nedenle, kalp hastalığı hastalarının, kalplerine olduğu kadar beyinlerine de dikkat etmeleri önemlidir. Neyse ki, bir araştırma, doyurucu sağlıklı omega-3 yağ asitlerinin koroner kalp hastalığı olan kişilerde beyin işlevini artırmaya yardımcı olabileceğini gösteriyor.

Omega-3'ler daha iyi beyin fonksiyonuyla bağlantılı
Araştırmacılar, en önemli iki omega-3 yağ asidi türü olan eikosapentaenoik (EPA) ve dokosaheksaenoik asit (DHA) ile uzun süreli takviyenin etkisini koroner kalp hastalığı olan 250 bilişsel olarak sağlıklı bireyde araştırdı. Katılımcıların yarısı 30 ay boyunca omega-3 takviyesi alırken, diğer yarısı herhangi bir takviye almamıştır. Araştırmacılar, balık yağında bulunan maksimum önerilen omega-3 yağ asitleri dozunu uyguladılar.

30 ay sonra araştırmacılar, omega-3 takviyesi alanların, almayanlara göre daha iyi koordinasyon, reaksiyon hızı, hafıza ve hatırlamaya sahip olduğunu buldular. Ekip, daha genç, diyabetik olmayan katılımcıların en büyük faydayı yaşadığını kaydetti.

Harvard Tıp Okulu'nda kardiyolog ve çalışmanın araştırmacılarından biri olan Dr. Francine Welty, "Diğer araştırmacılar, bilişsel bozukluğu veya bunaması olan kişilerde omega-3 yağ asitlerini incelediler" dedi.

Welty, "Ancak baktığımız insanlar bilişsel olarak sağlıklıydı ve bilişsel gerileme başlamadan önce omega-3 yağ asitlerinden bir fayda olabileceğini gördük" diye devam etti. Bu bulgu önemlidir, çünkü daha önce omega-3 yağ asitlerinin demansı önlemeye yardımcı olup olmadığı belirsizdi.

EPA ve DHA'nın beyni keskin tutmaya yardımcı olduğu bilinmektedir. Bu sağlıklı yağlar, daha sağlıklı beyin hücrelerini teşvik etmeye ve beynin yaşlanmasını yavaşlatmaya yardımcı olan güçlü anti-inflamatuar ve antioksidan etkilere sahiptir.

Araştırmalar ayrıca EPA ve DHA'nın normal beyin fonksiyonunda önemli bir rol oynadığını gösteriyor. Frontiers in Aging Neuroscience dergisinde yayınlanan bir inceleme, bunların hücre zarlarını sağlıklı tuttuğunu ve beyin hücreleri arasındaki iletişimi kolaylaştırmaya yardımcı olduğunu gösteriyor.

Asia Pacific Journal of Clinical Nutrition'da yayınlanan bir başka derlemede, araştırmacılar, omega-3 yağ asitleri içermeyen bir diyetin farelerde öğrenme ve hafıza eksiklikleri ile ilişkili olduğunu buldular. Ancak araştırmacılara göre, kişinin DHA ve EPA gibi omega-3 yağ asitleri alımını artırarak normal beyin fonksiyonu restore edilebilir.

Omega-3 yağ asitlerinin sağlığa faydaları bununla da bitmiyor. Bu sağlıklı yağlar ayrıca aşağıdaki yollarla kalbe yarar sağlar: (h/t to MayoClinic.org)

- Trigliserit seviyelerini düşürmek
- Kan basıncı seviyelerini düşürmek
- Kan pıhtılaşmasını azaltmak
- Düzensiz kalp atışlarını azaltmak
- Felç ve kalp yetmezliği riskini azaltmak

Birçok çalışma, plak birikiminin hem koroner kalp hastalığına hem de vasküler bunamaya yol açabileceğini göstermiştir. Bu tip bunama, inme beyindeki bir arteri bloke ettiğinde gelişebilir. Neyse ki, omega-3 yağ asitleri, kalp ve beyin sağlığını artırmanın ikili gücüne sahiptir. (İlgili: EPA ve DHA omega-3 tüketmek, "istenen" bir Omega-3 İndeks puanı üretir ve ayrıca kalp hastalığı riskinizi azaltır.)

Somon, sardalya, morina balığı, ringa balığı, ton balığı ve diğer yağlı balık türleri gibi omega-3 yağ asitleri açısından zengin yiyecekleri daha fazla tüketin. Balıkları derin yağda kızartmak yerine ızgara yapın, kızartın ve fırınlayın. Bu, omega-3 yağ asitlerinden en iyi şekilde yararlanmanızı sağlayacaktır.
 

Yakida

From bay
Yönetici
Ben Nature's Supreme'in takviyesini kullanıyorum ama bulursam bunları da denerim bildiğim kadarıyla EPA ve DHA ne kadar yüksek olursa o kadar iyi, tavsiyen için teşekkürler.
 
Top