Mutlaka Uygulamanız Gereken 16 Sağlık Tavsiyesi

Mutlaka Uygulamanız Gereken 16 Sağlık Tavsiyesi

Sağlıklı bir yaşam için her insan kendi çapında gayret ederek yaşam standardını korumaya çalışmaktadır. Zaman zaman yaşanan rahatsızlıklar insanın bu gayretini sekteye uğratsa da bu her zaman böyle devam edegelmiştir.

Günlük yaşantımıza daha sağlıklı ve kaliteli devam edebilmek için oldukça basit ve pratik önlemler gerekiyor. Bunları uyguladığımız takdirde uzun ve sağlıklı bir ömür sürmek oldukça mümkün. İşte sizin için derlediğimiz az bulunur sağlıklı yaşam tavsiyeleri.

SAĞLIKLI YAŞAMAK İÇİN TAVSİYELER

  1. Ayakları sıcak tutmak lazımdır. Çünkü ayakların üşümesi karın ağrısı, baş ağrısı ve idrar yollarında rahatsızlıklara sebep olmaktadır.
  2. İnsanların özel malzemelerini ortak olarak kullanmak bulaşıcı hastalıklara sebep olmaktadır. Tarak, mendil, havlu, kaşık ve daha birçok eşya her insanın kendine özeldir. Bir başkasının kullanması sağlık açısından tehlikelidir.
  3. El tırnakları kesilirken yuvarlak şekilde kesilmesi gerekir. Ayak tırnaklarının ise düz kesilmesi gerekir. Ayak tırnaklarının yuvarlak kesilmesi tırnak uzadığında ete gömülerek rahatsızlık verebilir.
  4. Özellikle kadınlar güzelleşme uğruna birçok kimyasal madde içeren kozmetik ürünleri kullanıyorlar. Cilt sağlığı için oldukça tehlikeli olan bu ürünler ileriki yaşlarda ciltte, kırışma, bozulma, sarkma gibi sıkıntılara sebep olabiliyor. Bunların yerine doğal bitkisel ürünler kullanılmalıdır.
  5. Saç insanın başını hem yazın sıcağından hem de kışın soğuğundan koruyan bir kalkandır. Saçların devamlı olarak kazıtılması veya devamlı olarak uzatılması saç dokusunu bozacağından saçta dökülmeler meydana gelir.
  6. Eğer kendinizi iyi hissetmiyorsanız hiçbir işe başlamamalısınız. Eğer başlarsanız yaptığınız iş hem sizi tatmin etmeyecek hem de yarım yamalak olacaktır. Bunun yerine biraz dinlenmeyi tercih etmelisiniz. Bu şekilde daha verimli çalışabilirsiniz.
  7. Soğuk algınlığı sebebiyle halsizlik ve bitkinlik hissediyorsanız kendinizi zorlamamanız ve istirahat etmeniz gereklidir. Çünkü vücut fonksiyonları istediğiniz gibi size cevap vermeyecek ve o gün sizin için bir ıstırap olacaktır.
  8. Kıyafet seçiminde de dikkat etmek gerekiyor. Çok dar elbiseler vücutta dolaşım bozukluğuna sebep olabiliyor.
  9. Her gün yeteri kadar uyunmalıdır. Uzmanlar yetişkin bir insanın en az 8 saat uyuması gerektiğini söylüyor. Bu sayede vücut kendini yenileme fırsatı bularak bir sonraki güne daha dinç ve dinamik bir şekilde hazır olabilirsiniz.
  10. Sarhoşluk veren içecekleri olabildiğince azaltmalı hatta tamamen terk etmelidir. Çünkü bu içecekler midede tahribata yol açmakla beraber beyin fonksiyonlarında da sıkıntılara sebep olmaktadır.
  11. Yemek yerken hazmı kolaylaştırması açısından lokmalar iyi çiğnenmelidir. Yemeği hızlı yemek sindirimde sıkıntı yapacağı gibi çok yavaş yemek de iyi değildir.
  12. Yemek yedikten hemen sonra yatılmamalıdır. Yemek yatma saatinden en az üç dört saat evvel yenmelidir.
  13. Yemekten sonra az bir yürüyüş dahi bedene faydalı ve gereklidir. Bu sayede organlar yemeğin verdiği ağırlıktan kurtularak daha ferah bir şekilde çalışma imkânına kavuşacaktır.
  14. Düzenli spor yapmak, zaman zaman şehrin kalabalık yaşantısından uzaklaşarak doğa yürüyüşleri yapmak, temiz hava almak vücudumuz için gereklidir. Bu sayede vücut kendini yenileyerek daha dinamik bir hal alacaktır.
  15. Gün içinde mutlaka bol su tüketmelidir. Bol su tüketmek vücutta biriken zararlı toksinleri atacağı gibi kan dolaşımını hızlandırarak yaşam kalitenizin artmasını sağlayacaktır.
  16. Hem tıbbi açıdan hem kültürel olarak faydaları kanıtlanmış besinleri düzenli olarak tüketmek gerekmektedir. Çünkü gıdaların gittikçe bozulduğu şu zamanda vücudu bu besinlerle beslemek vücut sağlığı açısından oldukça önemlidir.
 
Moderatörler tarafından düzenlendi:
Top