• Dipsiz Forum'a sadece 3 saniyede kayıt olarak, eğitim, sağlık, edebiyat, müzik ve sosyal bilimler konularında binlerce yeni ve güncel içeriğe reklamsız olarak anında ulaşabilir, yeniliklerden anında haberdar olabilirsiniz. Haydi, şimdi kayıt ol!

Land Rover'ın Bir Sonraki Defender'ı Hidrojenle Çalışacak

Yakida

From bay
Yönetici
23 Mart 2021
881
2.297
Bursa
Land-Rover-Defender.jpg
Land Rover'ın bir sonraki Defender'ı hidrojenle çalışacak

Prototip SUV, araca güç sağlamak için elektrik üreten bir yakıt hücresi kullanacak.


Modern elektrikli arabalar nihayet Amerikan yollarında çekiş kazanıyor. Tesla ve diğer otomobil üreticileri aile aracını yeniden tanımlarken, Rimac gibi şirketler bir sonraki pille çalışan hiper otomobili inşa ediyor. Ancak bu yeni teknolojinin henüz emekleme aşamasında olmasına rağmen, üreticiler hala otomotiv güç kaynaklarında bir sonraki büyük atılımı arıyorlar.

Hidrojene girin: Ultra hızlı yakıt ikmali sürelerini teşvik ederken elektrikli güç aktarma organlarının tüm avantajlarından yararlanan araçlar için nadiren kullanılan bir yakıt kaynağı. Gemiye katılan en son şirket, tamamen hidrojenle çalışan Defender SUV'sinin bir prototipini geliştiren lüks İngiliz otomobil üreticisi Land Rover.

Land Rover Defender prototipi, bayideki herhangi bir yeni arabaya benziyor. Ancak, fark yaratan şey, kaputun altında bulunacaklardır. Bu özel konsept, bir Yakıt Hücreli Elektrikli Araçtır (FCEV), yani daha sonra aracın tekerleklerini döndürmek için mekanik enerjiye dönüştürülecek olan elektrik üretmek için hidrojen kullanır.

Hidrojenle çalışan arabalar, benzin dağıtan bir pompayı ziyaret etmek yerine, hidrojenle doldurulması dışında, bugün yoldaki diğer arabalar gibi yakıt ikmali yapıyor. Yüksek basınçlı bir yerleşik tank, hidrojeni gaz halinde depolar ve onu aracın yakıt hücresine dağıtır.

Gerçek sihrin gerçekleştiği yakıt hücresinde. Tankta depolanan hidrojen, atmosferden oksijenle birlikte yakıt hücresine verilir. Hidrojen oksijenle reaksiyona girmek ister, ancak yakıt hücresi, hidrojenin oksijenle kovalent bir bağ oluşturması için bir dizi kimyasal reaksiyonun gerçekleşmesi gerektiği şekilde tasarlanmıştır. Bu kimyasal reaksiyonlar, benzinli bir motor gibi herhangi bir zararlı egzoz dumanı olmadan elektrik üretir. Tek yan ürün düz eski H2O: su.

Üretilen elektrik, elektrikli bir arabada veya plug-in hibritte bulunana benzer şekilde yerleşik bir pilde depolanır. Elektrik motorları, tekerleklere güç verir ve rejeneratif frenleme yoluyla gücü yeniden yakalar. Akü boşalmaya başladığında, yakıt hücresi şarjı tamamlamak için ek güç üretir.

Yakıt Hücreli Elektrikli Araçların en büyük faydalarından biri, hidrojenin enerji yoğun özellikleridir. Bu, hızla yakıt ikmali yapabilme ve soğuk sıcaklıklarda minimum menzil kaybı ile birlikte, akülü elektrikli araçlar için önemli bir çekişme noktasıdır. Dolu bir depoyla hızla yola geri dönme ve daha uzun süre (herhangi bir sıcaklıkta) yolda kalma yeteneği, onu ideal yapar.
 
Top