Gününüze Daha Fazla Hareket Katmak için Altı İpucu

Yakida

From bay
Yönetici
Kayıt tarihi
23 Mart 2021
Mesaj
560
Gününüze daha fazla hareket katmak için altı ipucu, İşin püf noktası, başlamak için "iyi" bir zaman beklemek değil

1030_kk_sitting_risks_sidebar_feat.jpg

Uzun bir oturma dönemini sona erdirmek için kulaklıklarınızı takın ve birkaç dakika dans edin.

Vücudunuzu düzenli ve sık sık hareket ettirmek, sağlığın anahtarıdır. Ancak egzersiz yapma dürtüsü hissetmeyen insanlar için oturmak vücuda ve beyne zarar veren bir alışkanlık haline gelebilir. İşte rutinlerinize daha fazla hareket katacak bazı kolay ipuçları.

1. MOLA VERİN

Baltimore'daki Just TATI'den Tatiana Warren, bilinçli bir çaba sarf edin ve basit hedefler belirleyin, diyor. Örneğin, oturduğunuz her saat için, kendinize 10 dakika kalkıp dolaşmak için bir hedef koyabilirsiniz. Okullar ve işyerleri bu molaları güne dönüştürmek konusunda yaratıcı olabilir, diyor.

2. KENDİNİZE UYARILAR VERİN

Kalkmayı unuttun mu? Gerekirse bir zamanlayıcı ayarlayın. University College London'dan Aaron Kandola, size bir saatlik oturma molası ile birkaç dakikalık yürüyüş molaları ile "ayrılmanızı" hatırlatmasına izin verin, diyor.

Ya da TV izliyorsanız, "bir reklam arası olduğunda kalkın," diyor Hallgren. Örneğin, kısa molayı hızlı bir iş yapmak için kullanabilirsiniz (bulaşık makinesini boşaltmak veya köpeğin oyuncaklarını almak gibi).

3. ELİNİZDE HANGİ İMKANINIZ VARSA ONU YAPIN

Warren, "Hava güzelse kesinlikle dışarı çıkmalısın" diyor. Blok boyunca hızlı bir yürüyüş bile yardımcı olabilir. Hava kötüyse, diğer seçenekleri planlayın.

Warren yüksek tavanlı dairesinde ip atlamayı seviyor. Ancak küçük bir yerde bile ayakta durabilir ve gerilebilirsiniz. Odanın etrafında dans edin veya biraz yerinde koşun. Veya kısa çevrimiçi egzersiz videolarını deneyin. Örneğin, Ohio'daki Lake County YMCA'da sekiz ila 12 dakikalık ücretsiz çocuk yoga videoları vardır. Temaları arasında Yıldız Savaşları, dinozorlar ve orman yer alıyor.

4.ARKADAŞ SİSTEMİNİ KULLANIN

Arkadaşlarınızla birlikte çalışarak birbirinize ayağa kalkıp esnemeyi hatırlatın. Ya da birbirinize telefondayken ayakta durmalarını hatırlatın. Aileni de dahil et. Warren, kuzenlerinin ailesinin masa oyunları oynamayı sevdiğini söylüyor. Ancak genellikle oyun sırasında bir şeye uzanmak, hatta zıplamak için ayakta duruyorlar. Kimse uzun süre kıpırdamadan oturmaz, diyor.

5. AYAKTA DURUN YA DA YÜRÜYÜN

Video veya TikTok gibi bir şey izliyorsanız, bunu yaparken ayakta durmayı düşünün. Müzik dinliyorsanız, en az 20 ila 40 dakikada bir ritme göre dans etmeyi deneyin. Bilgisayar üzerinde çalışıyorsanız, çalışırken ayakta durabilmeniz için daha uzun bir yüzeye (şifonyer veya masa üstü) yerleştirin. Telefonla konuşuyorsanız, sohbet ederken odanın içinde dolaşın.

6. DAHA İYİ POLİTİKALAR* İÇİN BASTIRIN

Warren, okulun uzun oturma dönemlerini ayırmaya başlamak için harika bir yer olduğunu söylüyor. Ve yaratıcı molalar eğlenceli olabilir. Burada öğrendiklerinizi öğretmeninize, rehberlik danışmanınıza veya müdürünüze anlatın. Herkesin hareket etmesini sağlamak için okul çapında bir deneme politikası veya hatta bir rekabet önerin. Herkes daha fazla hareket etmekten yararlanmaya hazırdır.



TERİMLER:

*POLİTİKALAR:
Belirli özel durumlarda uygulanacak planlar, belirtilen yönergeler veya üzerinde mutabık kalınan eylem kuralları. Örneğin, bir okulun karlı günlere ne zaman izin verileceği veya belirli bir yılda bir öğrenciye kaç mazeretli devamsızlık izni vereceği konusunda bir politikası olabilir.
 
Top