Boyun Tutulması Nasıl Geçer?

uykumvar

Azimli üye
Tam Üye
Kayıt tarihi
24 Mart 2021
Mesaj
223
Boyun Tutulması Nasıl Geçer?

Boyun tutulması çeşitli sebeplerden dolayı ortaya çıkan ve insanın yaşam kalitesini olumsuz yönde etkileyen bir durumdur. İnsanlar boyun tutulması sorununu yaşadıkları gün, çoğu rutin işlerini yapmakta dahi zorlanırlar. Bu nedenle boyun tutulmasına neyin iyi geldiğini bilmek, o gününüzü kurtarabilir.

Özellikle boyun tutulmasını sık sık yaşayanlar için durum bazen can sıkıcı olabilir. Eğer sık sık bu problemle karşılaşıyorsanız ve bu durum artık sizin yaşamınızı önemli ölçüde etkileyecek düzeye geldiyse bir sağlık kuruluşuna başvurmanızda fayda vardır. Böylece altta yatan bir hastalığınız varsa, tanı ve tedavisi mümkün olabilir.

Boyun Tutulması Neden Olur?

Boyun tutulmasının çeşitli sebepleri vardır. Ancak en sık karşılaşılan sebebi, gece ters bir pozisyonda yatmaktır. Bu durumda sabah boyun ağrısıyla uyanırsınız ve boynunuzu hareket ettirmekte zorlanırsınız. Hareketle birlikte gelen şiddetli ağrı size engel olur ve o gününüzü ağrılarla geçirirsiniz.
Bunun yanında klimanın önünde durmak, terliyken rüzgara maruz kalmak gibi sebeplerle de boyun tutulması görülebilir. Özellikle iş yerinde oturduğunuz yere klima vuruyorsa, yerinizi değiştirmediğiniz sürece sık sık boyun tutulması sorunuyla karşılaşırsınız.

Boyun Tutulması Kaç Günde Geçer?


Boyun tutulması, kasların kasılmasına bağlı olduğu için stresli anınızda birdenbire de ortaya çıkabilir. Araba kazaları gibi ani sarsıntılar sonucunda da boynunuzda tutulma meydana gelebilir. Bu gibi durumlarda boyun tutulması kaç günde geçer sorusuna doktorunuzla yanıt aramanız sağlığınız için daha iyi olacaktır. Günlük hayatta karşılaştığımız diğer türde boyun ağrıları ise genellikle 2 - 3 gün ile 2 - 3 hafta arasında kendiliğinden iyileşmektedir. Ancak, bu kendiliğinden iyileşme sürecinde, mutlaka hareketlerimize dikkat etmeli, boynumuzu daha fazla incitmekten kaçınmalıyız.

Boyun Tutulması Kendiliğinden Geçer mi?

Eğer boynunuz tutulduysa siz hiçbir şey yapmasanız dahi, zamanla düzelecek ve ağrılarınız geçecektir. Ancak bu son derece uzun bir zaman zarfında olduğundan dolayı ağrılara dayanmanız güç olabilir. Bu nedenle çeşitli müdahalelerle boyun ağrılarınızı geçirmeye çalışmanız daha doğru olur.

Boyun tutulmasının şiddetine göre kendiliğinden düzelme süresi değişir. Eğer hafif şiddette bir boyun tutulması ise bir gün sonunda kendiliğinden düzelme ihtimali vardır. Ancak orta ve ağır şiddette bir boyun tutulması yaşıyorsanız, kendiliğinden düzelmesi birkaç gün süreceği için sıkıntılı bir süreç sizi bekliyor olur.

boyun-tutulmasi.jpg

Boyun Tutulmasına İyi Gelen Hareketler

Boyun tutulması kaslarla ilgili bir problem olduğundan dolayı, problemi aşmak için yine boyun kaslarına yönelik hareketler yapılabilir. Bunun için oturur ve dik bir pozisyonda olmalısınız. Dilerseniz belinizi bir yastık ile destekleyip arkanıza yaslanabilirsiniz. Daha sonra boynunuzu sanki yan tarafa bakar gibi çevirebildiğiniz kadar çevirmelisiniz. Ardından aynı hareketi diğer tarafa bakarak uygulamalısınız. Bu baş çevirme hareketini on kez her iki taraf içinde tekrarlamalısınız.

Başınızı çevirirken karşı taraftaki elinizle ters baskı da uygulayabilirsiniz. Bir diğer hareket ise omuzlarınızı yukarı çekip geri bırakmaktır. Bu hareketi yaparken de yine oturur ve dik pozisyonda olmalısınız. Dilerseniz ayaktayken de yapabilirsiniz.

Boyun kaslarınızı kasıp geri gevşetmenize yarayan bu hareketler boyun tutulmasından kaynaklanan ağrılara iyi gelecektir. Bu hareketleri gün içinde tekrarlayarak boyun kaslarınızın rahatlamasını sağlayabilirsiniz.

Sıcak Uygulama

Sıcak uygulamanın gevşetici ve rahatlatıcı bir etkisi vardır. Bu uygulamayı daha rahat yapabilmeniz için çeşitli aparatlar vardır ancak eğer elinizde böyle bir imkan yoksa sıcak havlu veya sıcak su torbası kullanabilirsiniz.

Sıcak uygulamayı boynunuz her tutulduğunda rahatlamak için yapabilirsiniz. Kaslarınızın gevşemesine yardımcı olurken ağrılarınızı azaltır. Sıcak uygulma yaparken dikkat etmeniz gereken nokta ise aşırı sıcaktan kaçınmanızdır. Boyun derisinde yanıklara sebep olabileceğiniz için bu konuda dikkatli olmalısınız. Özellikle sıcak su torbalarında yanık riski daha fazladır. Torba aniden patlayabilir ve içine doldurduğunuz sıcak su üzerinize dökülebilir. Bu nedenle aşırı sıcaktan kaçınmalı, vücut ısınızı fazla aşmayacak sıcaklıkları tercih etmelisiniz.

Boyun Tutulması için Masaj

Boyun tutulmasına en iyi gelen uygulamalardan biri de masaj yapmaktır. Boyun kaslarınızı rahatlamanıza ve gevşetmenize yarar. Bu sayede ağrılarınız daha kısa sürede düzelir. Ancak masaj yapan kişinin bilinçli olması ve yanlış bir hareket yapmaması önemlidir.

Masaj yaparken aşırı sert hareketler yerine daha yumuşak hareketler tercih edilmelidir. Amaç kasların gevşemesi olduğu için hafif hareketlerle boyun etrafına masaj uygulaması yapılabilir. Masaj ile birlikte boyun kaslarınızın rahatladığını ve sağa sola çevirmekte daha az zorlanmaya başladığınızı fark edersiniz.

Kas Gevşetici Kremler

Boyun tutulmasını geçirmenin yolu kaslarda gevşeme sağlamaktır. Bunu çeşitli hareketlerle, sıcak uygulamayla, masajla sağlayabileceğiniz gibi boyun tutulmasına krem de uygulayabilirsiniz. Özellikle kas gevşetici kremler bu iş için idealdir. Aldığınız kremi özellikle boynunuzun etrafına sürerseniz, önce hafif bir yanma sonrasında ise boyun kaslarınızda rahatlama hissederseniz.

Kas gevşetici krem çeşitleri tüm eczanelerden kolaylıkla temin edilebilir. Eğer sık sık boyun tutulması problemi ile karşı karşıya kalıyorsanız, evde bir kas gevşetici krem bulundurmanızda fayda vardır. Krem uygulamasını yaparken boynunuza hafif bir masaj da yapabilir, böylece kaslardaki gevşemeye destek olabilirsiniz.

Boyun Tutulmasını Önlemenin Yolları

Boyun tutulması bir kere oluştuktan sonra düzelmesi için bir hayli çaba sarf etmeniz gerekir. Hiçbir şey yapmadan kendiliğinden geçmesini beklemek ise yaşadığınız ağrılar nedeniyle güçtür. O nedenle olabildiğince boyun tutulmasının önüne geçmek en doğrusu olacaktır.

Bunun için öncelikle rahat bir yastık seçmelisiniz. Eğer yastığınız başınıza ve boynunuza uygun değilse tüm gece rahatsız bir şekilde yattığınızdan dolayı, sabah boyun tutulması ile uyanma ihtimaliniz yüksektir. Bunun için yastık seçiminize dikkat etmeli, gerekirse ortopedik yastık kullanmalısınız.

Bununla birlikte klimanın ya da vantilatörün önünde durmamanız da önemlidir. Özellikle terliyken bu konuya daha fazla dikkat etmelisiniz. Terli olan boynunuza vuran soğuk hava, kaslarınızın kasılmasına ve boynunuzun tutulmasına sebep olur. Klimanın havaya doğru üflemesini sağlarsanız, kimseye doğru vurmayacak ve kas tutulmalarına sebep olmayacaktır.

Özellikle bilgisayar başında uzun saatler geçiren kişilerin arada bir boyun kaslarını rahatlatacak egzersizler yapmaları gerekir. Bunun için kas tutulmasında yapacağınız hareketleri normalde de uygulayarak bilgisayar başında mola verebilir ve bu şekilde boyun tutulmasını önleyebilirsiniz.
 
Moderatörler tarafından düzenlendi:
Top